Meijo University, Japonia
Adres strony internetowej: https://www.meijo-u.ac.jp/english/
Liczba stypendiów i długość pobytu: 5 stypendiów jednosemestralnych
Dla kogo: studenci studiów I stopnia i jednolitych magisterskich (wymagany ukończony pierwszy rok studiów)
Termin stypendium: semestr letni 2024/25
Uprawnione jednostki UW: wszystkie*
Warunki finansowe:
- Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej.
- Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student.
Wymagane dokumenty:
- Pozwolenie na wyjazd, podpisane przez Kierownika Jednostki Dydaktycznej / koordynatora ds. mobilności;
- Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (min. 3,49);
- List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej oraz wskazaniem wybranej jednostki na uczelni przyjmującej;
- Życiorys naukowy z wykazem osiągnięć, wyróżnień, nagród;
- Potwierdzenie znajomości języka (minimum):
-
- kandydaci na Meijo Exchange Program in Japanese (MEP-J) – JLPT N2;
- kandydaci na Meijo Exchange Program in English (MEP-E) – B2: TOEFL iBT 68 or IELTS 5.5 or TOEIC 785 (400 Listening + 385 Reading).
Dokumenty wymagane przez uczelnię partnerską:
- Photograph of the face;
- Study plan at MU (in English or Japanese);
- Certificate of academic record issued by your university (in English or Japanese);
- Certificate of enrollment issued by your university (in English or Japanese);
- Letter of recommendation from your university (in English or Japanese);
- Bank Statement (in English or Japanese);
- JLPT record (Not required for MEP-E applicants);
- Certificate of health (in English or Japanese);
- Passport copy.
Więcej informacji: Flyer – exchange program
Uwagi:
- * Wydziały dostępne dla kandydatów na program MEP-J: Faculty of Law, Faculty of Business Management, Faculty of Economics, Faculty of Foreign Studies, Faculty of Human Studies. Ostateczną decyzję o przydzieleniu kandydata do wydziału podejmuje uczelnia przyjmująca.
- Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych.
- Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie.
- Zatwierdzenie wybranych kursów oraz zaliczenie zajęć na UW za okres pobytu za granicą należy uzgodnić z KJD lub koordynatorem ds. mobilności w jednostce macierzystej;
- Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
- Dokumenty wymagane przez uczelnię zagraniczną nominowany student powinien złożyć do dnia 11.2024 r.poprzez system aplikacyjny Meijo University we wskazanych formatach plików.
- Dodatkowe informacje zostaną przesłane nominowanym studentom.
- Przed wyjazdem student zobowiązany jest do zawarcia umowy z UW (BWZ), a także do przygotowania Porozumienia o Programie Studiów (Learning Agreement) – kopię dokumentu zaakceptowanego przez obie strony należy dostarczyć do BWZ w ciągu 3 tygodni od rozpoczęcia wymiany.
Termin składania wniosków do BWZ: 23.08.2024 r. do godz. 23:59. Dokumenty niekompletne, złożone po terminie lub przesłane na inny, niż wskazany w ogłoszeniu adres, zostaną odrzucone z powodu niespełnienia wymogów formalnych.
Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty (jedna wiadomość ze wszystkimi wymaganymi załącznikami w formacie PDF) należy składać w formie elektronicznej na adres bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl, używając wyłącznie elektronicznej poczty uniwersyteckiej (§3 Zarządzenia Rektora UW nr 279 z dnia 10.12.2020 r.)
W przypadku decyzji o osobistym złożeniu dokumentów obowiązuje internetowa rezerwacja spotkań poprzez Terminarz BWZ (należy wybrać pokój 24).
Koordynator wymiany:
Dominika Frąk-Dudzińska, email: dominika.frak-dudzinska@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 007
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, 2 piętro, pokój 24