Universidad de las Américas de Puebla (UDLAP)
Adres strony internetowej: https://www.udlap.mx/web/
Termin pobytu i długość pobytu: semestr zimowy 2025/2026 (sierpień – grudzień 2025)
Liczba miejsc: 2 stypendia jednosemestralne
Dla kogo: studenci studiów pierwszego stopnia i jednolitych magisterskich (po ukończeniu pierwszego roku studiów) oraz studenci studiów drugiego stopnia
Uprawnione jednostki/dziedziny: wszystkie, będące w ofercie obu uczelni
Warunki finansowe:
- Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej.
- Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student.
Wymagane dokumenty:
- Pozwolenie na wyjazd podpisane przez KJD/koordynatora ds. mobilności;
- Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (średnia min. 3,49);
- Karta Przebiegu Studiów w j. angielskim podpisana przez osobę upoważnioną w jednostce prowadzącej studia – studenci pierwszego roku studiów II st. przedkładają kartę przebiegu studiów lub suplement do dyplomu studiów I st.;
- List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim);
- Życiorys/CV z uwzględnieniem informacji o osiągnięciach, wyróżnieniach i nagrodach (w języku polskim);
- Potwierdzenie znajomości języka angielskiego lub hiszpańskiego na poziomie umożliwiającym aktywne uczestnictwo w zajęciach i ich zaliczenie (min. B2) – certyfikat lub zaświadczenie
Uwagi:
- Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych;
- Studenci zakwalifikowani/zaakceptowani przez uczelnie przyjmującą są zobowiązani uzyskać akceptację programu studiów od koordynatora ds. mobilności w jednostce macierzystej UW. Porozumienie o programie studiów (Learning Agreement) należy zawrzeć w ciągu 30 dni od rozpoczęcia wymiany;
- Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
- Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie zgodnie z procedurami kraju instytucji przyjmującej website https://www.gob.mx/inm;
- Przed wyjazdem studenci przyjęci przez uczelnie przyjmującą zobowiązani są do zawarcia umowy z UW (w BWZ);
- Studenci nominowani, będą zobowiązani do złożenia, w terminie do 15.05.2025, następujących dokumentów:
- Language proficiency proof. If the student is going to study courses taught in English and he/she comes from a non-native English-speaking country, a letter or certificate that states he/she has English proficiency equivalent to B2 Level will be required. For courses taught in Spanish, if the student is from a non-native Spanish speaking country, we will send the instructions for our online placement test.
- Valid passport (copies with expired date will be rejected).
- Official transcript of records with official stamp (in English, if coming from a non-Spanish speaking country).
- 1 front view passport-size photo, in color and white background. It has to have a minimum resolution of 300×300 px and must be delivered in JPG format and named with the student´s full name (First Name(s)_Last Name(s)). We cannot accept cropped photos from trips, social media, events, selfie, etc.
- UDLAP Medical form (approved, signed and stamped by a doctor and the student). Blood type is mandatory.
- Copy of the health international insurance.
- Więcej informacji można znaleźć na https://www.udlap.mx/international/exchange-students.aspx oraz w factsheet.
Termin zgłoszeń: piątek 14 marca 2025 r, do godz. 12:00 czasu warszawskiego. Zgłoszenia niekompletne bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Zgłoszenie (wiadomość email zawierająca wszystkie wymagane dokumenty; temat: Meksyk – UDLAP – semestr zimowy 2025/26) należy przesłać na adres e-mail bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl z uniwersyteckiego adresu poczty elektronicznej (zgodnie z § 3 zarządzenia rektora UW nr 279 z dn. 10 grudnia 2020 r.). Zgłoszenia nadesłane z innych adresów pozostawia się bez rozpoznania.
W przypadku decyzji o osobistym dostarczeniu zgłoszenia obowiązuje internetowa rezerwacja poprzez Terminarz BWZ (proszę wybrać pokój 24). Rezerwacji należy dokonać przed wizytą w naszym biurze.
Koordynator wymiany:
Katarzyna Kula, katarzyna.kula@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 082
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, p. 24.