Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Carleton University, Ottawa, Kanada

Adres strony internetowejhttps://carleton.ca/
Termin pobytu i długość pobytu: semestr letni 2024/2025 (styczeń – kwiecień 2025)
Liczba miejsc: 3 stypendia jednosemestralne
Dla kogo: studenci studiów I stopnia i jednolitych magisterskich (po ukończeniu pierwszego roku studiów) oraz studenci studiów II stopnia
Uprawnione jednostki/dziedziny: wszystkie (kursy niedostępne dla zagranicznych studentów studiów częściowych, zostały wskazane na stronie: https://carleton.ca/isso/incoming-student-exchange-program/courses-not-available/)

Warunki finansowe:

  • Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej;
  • Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student;
  • Studenci są zobowiązani do wykupienia University Health Insurance Plan (UHIP).

Wymagane dokumenty:

  1. Pozwolenie na wyjazd podpisane przez KJD/koordynatora ds. mobilności;
  2. Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (średnia min. 3,49);
  3. List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim);
  4. Życiorys/CV z uwzględnieniem informacji o osiągnięciach, wyróżnieniach i nagrodach (w j. polskim);
  5. Potwierdzenie znajomości języka angielskiego (zgodnie z wymaganiami uczelni partnerskiej certyfikat potwierdzający zdany egzamin w terminie nie dłuższym niż 24 miesiące przed datą złożenia dokumentów: TOEFL iBT 86; IELTS 6.5; CAEL 70).

 Uwagi:

  • Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych;
  • Studenci zakwalifikowani/zaakceptowani przez uczelnie przyjmującą są zobowiązani uzyskać akceptację programu studiów od koordynatora ds. mobilności w jednostce macierzystej UW. Porozumienie o programie studiów (Learning Agreement) należy zawrzeć w ciągu 30 dni od rozpoczęcia wymiany;
  • Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
  • Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie zgodnie z procedurami kraju instytucji przyjmującej;
  • Przed wyjazdem studenci przyjęci przez uczelnie przyjmującą zobowiązani są do zawarcia umowy z UW (w BWZ);
  • Nominowane osoby zobowiązane są dostarczyć uczelni przyjmującej komplet wymaganych dokumentów zgodnie z informacjami na stronie: https://carleton.ca/isso/incoming-student-exchange-program/ (przybliżony termin przesłania kompletnej aplikacji to wrzesień – październik 2024). Lista wymaganych dokumentów:
    • Formularz aplikacyjny;
    • Certyfikat znajomości języka angielskiego (TOEFL, IELTS, or CAEL, PTE Academic) – w języku angielskim potwierdzający zdany egzamin w terminie nie dłuższym niż 24 miesiące przed datą złożenia dokumentów;
    • Transcript of Records w języku angielskim;
    • Listę 10 wybranych przedmiotów w uczelni przyjmującej;
    • Portfolio (dotyczy studentów aplikujących na takie kierunki jak: Architecture, Industrial Design lub Interactive Media Design);
    • Dodatkowy egzamin (przesłuchanie) dla studentów aplikujących na performance courses in Music.
  • Więcej informacji dostępnych jest na stronie uczelni partnerskiej oraz w broszurze.

Termin zgłoszeń: 21 sierpnia 2024 r, do godz. 12:00 czasu warszawskiego. Zgłoszenia niekompletne bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

Zgłoszenie (wiadomość email zawierająca wszystkie wymagane dokumenty; temat: Kanada – Carleton University – semestr letni 2024/2025) należy przesłać na adres e-mail bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl z uniwersyteckiego adresu poczty elektronicznej (zgodnie z § 3 zarządzenia rektora UW nr 279 z dn. 10 grudnia 2020 r.). Zgłoszenia nadesłane z innych adresów pozostawia się bez rozpoznania.

W przypadku decyzji o osobistym dostarczeniu zgłoszenia obowiązuje internetowa rezerwacja poprzez Terminarz BWZ (proszę wybrać pokój 24). Rezerwacji należy dokonać przed wizytą w naszym biurze.

Koordynator wymiany:
Katarzyna Kula, katarzyna.kula@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 082
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, p. 24.