National Cheng Kung University, Tajwan
Opublikowano: 26.06.2025
Adres strony internetowej: https://web.ncku.edu.tw/
Liczba stypendiów i długość pobytu: 2 stypendia jednosemestralne
Dla kogo: studenci studiów I stopnia i jednolitych magisterskich (wymagany ukończony pierwszy rok studiów) i II stopnia
Termin stypendium: semestr letni 2025/2026
Uprawnione jednostki UW: wszystkie
Warunki finansowe:
- Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej.
- Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student.
- Studenci z wymiany są zobowiązani do przystąpienia do grupowego ubezpieczenia studenckiego NCKU, które kosztuje około NT$ 260 za semestr; płatność należy uiścić przy rejestracji.
Wymagane dokumenty – w języku polskim:
- Pozwolenie na wyjazd, podpisane przez Kierownika Jednostki Dydaktycznej / koordynatora ds. mobilności;
- Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (minimum 3.0 w skali 4.0);
- List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim) ze wskazaniem wybranej jednostki przyjmującej w NCKU;
- Życiorys naukowy z wykazem osiągnięć, wyróżnień, nagród (w języku polskim);
- Potwierdzenie znajomości języka angielskiego i/lub chińskiego (zgodnie z wymaganiami wybranej jednostki NCKU),
- Oświadczenie o posiadaniu środków finansowych w wysokości wymaganej przez uczelnię partnerską (co najmniej NT$ 50,000 na semestr).
Dokumenty wymagane do rejestracji przez uczelnię zagraniczną – lista i formularze zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie: https://oia.ncku.edu.tw/p/404-1032-230512.php?Lang=en
- Passport photo;
- Official Enrollment Certificate;
- Latest official transcript in English;
- Autobiography;
- Study plan;
- Recommendation letters (at least 2, dated and signed by the referees) – if required;
- Financial statement issued by a bank/financial institution;
- Passport’s information page;
- Certificate(s) of Chinese language or English language proficiency;
- Photo ID, both sides;
- Other supporting documents;
- Confirmation Page from the application portal.
Więcej informacji: Factsheet
Uwagi:
- Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych;
- Organizacją wizy i podróży osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie;
- Zatwierdzenie wybranych kursów oraz zaliczenie zajęć na UW za okres pobytu za granicą należy uzgodnić z KJD lub koordynatorem ds. mobilności w jednostce macierzystej;
- Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
- Dokumenty wymagane przez uczelnię zagraniczną nominowany student powinien złożyć do dnia 25.09.2025 r. poprzez portal aplikacyjny NCKU we wskazanych formatach plików.
- Dodatkowe informacje zostaną przesłane nominowanym studentom.
- Studenci nie mają możliwości zmiany programu po złożeniu dokumentów w konkursie wewnętrznym UW.
- Przed wyjazdem student zobowiązany jest do zawarcia umowy z UW (BWZ), a także do przygotowania Porozumienia o Programie Studiów (Learning Agreement) – kopię dokumentu zaakceptowanego przez obie strony należy dostarczyć do BWZ w ciągu 3 tygodni od rozpoczęcia wymiany.
Termin składania wniosków do BWZ: 04.08.2025 r. do godz. 10:00. Dokumenty niekompletne, złożone po terminie lub przesłane na inny, niż wskazany w ogłoszeniu adres, zostaną odrzucone z powodu niespełnienia wymogów formalnych.
Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty (jedna wiadomość ze wszystkimi wymaganymi załącznikami w formacie PDF) należy składać w formie elektronicznej na adres bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl, używając wyłącznie elektronicznej poczty uniwersyteckiej (§3 Zarządzenia Rektora UW nr 279 z dnia 10.12.2020 r.)
Koordynator wymiany:
Dominika Frąk-Dudzińska, email: dominika.frak-dudzinska@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 007
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, 2 piętro, pokój 24