Carleton University, Ottawa, Kanada
Adres strony internetowej: https://carleton.ca/
Termin pobytu i długość pobytu: semestr letni 2024/2025 (styczeń – kwiecień 2025)
Liczba miejsc: 3 stypendia jednosemestralne
Dla kogo: studenci studiów I stopnia i jednolitych magisterskich (po ukończeniu pierwszego roku studiów) oraz studenci studiów II stopnia
Uprawnione jednostki/dziedziny: wszystkie (kursy niedostępne dla zagranicznych studentów studiów częściowych, zostały wskazane na stronie: https://carleton.ca/isso/incoming-student-exchange-program/courses-not-available/)
Warunki finansowe:
- Studenci są zwolnieni z opłat za studia na uczelni przyjmującej;
- Koszty wizy, podróży, ubezpieczenia, materiałów naukowych, utrzymania i zakwaterowania pokrywa student;
- Studenci są zobowiązani do wykupienia University Health Insurance Plan (UHIP).
Wymagane dokumenty:
- Pozwolenie na wyjazd podpisane przez KJD/koordynatora ds. mobilności;
- Zaświadczenie o średniej ocen z całego okresu studiów, zatwierdzone przez dziekanat/ sekretariat (średnia min. 3,49);
- List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru zagranicznej uczelni przyjmującej (w języku polskim);
- Życiorys/CV z uwzględnieniem informacji o osiągnięciach, wyróżnieniach i nagrodach (w j. polskim);
- Potwierdzenie znajomości języka angielskiego (zgodnie z wymaganiami uczelni partnerskiej certyfikat potwierdzający zdany egzamin w terminie nie dłuższym niż 24 miesiące przed datą złożenia dokumentów: TOEFL iBT 86; IELTS 6.5; CAEL 70).
Uwagi:
- Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje uczelnia przyjmująca na podstawie regulacji wewnętrznych oraz przepisów władz krajowych i lokalnych;
- Studenci zakwalifikowani/zaakceptowani przez uczelnie przyjmującą są zobowiązani uzyskać akceptację programu studiów od koordynatora ds. mobilności w jednostce macierzystej UW. Porozumienie o programie studiów (Learning Agreement) należy zawrzeć w ciągu 30 dni od rozpoczęcia wymiany;
- Kandydat w każdej chwili może zostać poproszony o okazanie dokumentów oryginalnych, potwierdzających osiągnięcia, otrzymane wyróżnienia i nagrody;
- Organizacją wizy osoby wyjeżdżające zajmują się samodzielnie zgodnie z procedurami kraju instytucji przyjmującej;
- Przed wyjazdem studenci przyjęci przez uczelnie przyjmującą zobowiązani są do zawarcia umowy z UW (w BWZ);
- Nominowane osoby zobowiązane są dostarczyć uczelni przyjmującej komplet wymaganych dokumentów zgodnie z informacjami na stronie: https://carleton.ca/isso/incoming-student-exchange-program/ (przybliżony termin przesłania kompletnej aplikacji to wrzesień – październik 2024). Lista wymaganych dokumentów:
- Formularz aplikacyjny;
- Certyfikat znajomości języka angielskiego (TOEFL, IELTS, or CAEL, PTE Academic) – w języku angielskim potwierdzający zdany egzamin w terminie nie dłuższym niż 24 miesiące przed datą złożenia dokumentów;
- Transcript of Records w języku angielskim;
- Listę 10 wybranych przedmiotów w uczelni przyjmującej;
- Portfolio (dotyczy studentów aplikujących na takie kierunki jak: Architecture, Industrial Design lub Interactive Media Design);
- Dodatkowy egzamin (przesłuchanie) dla studentów aplikujących na performance courses in Music.
- Więcej informacji dostępnych jest na stronie uczelni partnerskiej oraz w broszurze.
Termin zgłoszeń: 21 sierpnia 2024 r, do godz. 12:00 czasu warszawskiego. Zgłoszenia niekompletne bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Zgłoszenie (wiadomość email zawierająca wszystkie wymagane dokumenty; temat: Kanada – Carleton University – semestr letni 2024/2025) należy przesłać na adres e-mail bwz.nabory.wymiana@uw.edu.pl z uniwersyteckiego adresu poczty elektronicznej (zgodnie z § 3 zarządzenia rektora UW nr 279 z dn. 10 grudnia 2020 r.). Zgłoszenia nadesłane z innych adresów pozostawia się bez rozpoznania.
W przypadku decyzji o osobistym dostarczeniu zgłoszenia obowiązuje internetowa rezerwacja poprzez Terminarz BWZ (proszę wybrać pokój 24). Rezerwacji należy dokonać przed wizytą w naszym biurze.
Koordynator wymiany:
Katarzyna Kula, katarzyna.kula@adm.uw.edu.pl, tel. 22 55 24 082
Biuro Współpracy z Zagranicą, Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Pałac Kazimierzowski, p. 24.